Wiele osób walczy z tym, by jego emalie nie wpadały w tzw. spam. Dlaczego w ogóle tam trafiają? Spam filtry znajdujące się na serwerach pocztowych muszą zdecydować, czy wiadomość od Ciebie jest spamem, czy też nie.

Wpadanie do spamu ma kilka przyczyn:

  • adres lub domena nadawcy znajduje się na jednej z aktualizowanych codziennie list adresów wysyłających SPAM,
  • adres lub domena została dodana przez klienta do swojej osobistej “czarnej listy nadawców”,
  • treść wiadomości zawiera słowa sklasyfikowane jako SPAM lub ma mały współczynnik tekstu do grafiki w tym przypadku wszystko zależy, jak potraktują nas filtry antyspamowe,
  • kiedy wpadamy do spamu konkretnego klienta, może to oznaczać, że jego poczta nakłada dodatkowe filtry,
  • pozostają jeszcze sytuacje wyjątkowe, jak np. ta gdy adres nadawcy i odbiorcy są identyczne lub gdy taka sama jest domena.

Jakie jest rozwiązanie?

  • kiedy wysyłamy email do klienta, ale obawiamy się, ze zostaniemy potraktowani jako spam, może poprosić o dodanie do kontaktów. Będziemy wtedy „zaufanym adresem”,
  • upewnijmy się, że wysyłana przez nas wiadomość nie wygląda lub nie jest spamem,
  • Unikajmy: reklamowych treści czy tytułów, zbyt małej ilości tekstu w porównaniu do zdjęć itp.,
  • problem może leżeć również po stronie serwera. Dlatego warto sprawdzić czy nasza poczta nie odnotowuje błędów. 

Jeśli mamy wątpliwości, warto wejść na stronę https://www.mail-tester.com. Wystarczy wysłać maila na wskazany tam adres, a następnie sprawdzić wynik, przesłany w formie raportu, jaki uzyskała nasza poczta.