Wiele osób walczy z tym, by jego emalie nie wpadały w tzw. spam. Dlaczego w ogóle tam trafiają? Spam filtry znajdujące się na serwerach pocztowych muszą zdecydować, czy wiadomość od Ciebie jest spamem, czy też nie.
Wpadanie do spamu ma kilka przyczyn:
- adres lub domena nadawcy znajduje się na jednej z aktualizowanych codziennie list adresów wysyłających SPAM,
- adres lub domena została dodana przez klienta do swojej osobistej “czarnej listy nadawców”,
- treść wiadomości zawiera słowa sklasyfikowane jako SPAM lub ma mały współczynnik tekstu do grafiki w tym przypadku wszystko zależy, jak potraktują nas filtry antyspamowe,
- kiedy wpadamy do spamu konkretnego klienta, może to oznaczać, że jego poczta nakłada dodatkowe filtry,
- pozostają jeszcze sytuacje wyjątkowe, jak np. ta gdy adres nadawcy i odbiorcy są identyczne lub gdy taka sama jest domena.
Jakie jest rozwiązanie?
- kiedy wysyłamy email do klienta, ale obawiamy się, ze zostaniemy potraktowani jako spam, może poprosić o dodanie do kontaktów. Będziemy wtedy „zaufanym adresem”,
- upewnijmy się, że wysyłana przez nas wiadomość nie wygląda lub nie jest spamem,
- Unikajmy: reklamowych treści czy tytułów, zbyt małej ilości tekstu w porównaniu do zdjęć itp.,
- problem może leżeć również po stronie serwera. Dlatego warto sprawdzić czy nasza poczta nie odnotowuje błędów.
Jeśli mamy wątpliwości, warto wejść na stronę https://www.mail-tester.com. Wystarczy wysłać maila na wskazany tam adres, a następnie sprawdzić wynik, przesłany w formie raportu, jaki uzyskała nasza poczta.