Pozycjonowanie stron internetowych to szereg działań marketingowych mających na celu uzyskanie jak najwyższych pozycji w naturalnych wynikach wyszukiwarek internetowych (np. Google czy Bing). Pozycjonowanie jest określane także mianem SEO (ang. Search Engine Optimization). U nas pozycjonowanie to także działania uzupełniające mające na celu wyświetlenie wizytówki Google Moja Firma na najwyższych pozycjach. Jesteśmy w Łodzi i Warszawie. Działamy na rynku już 8 lat. Z sukcesem pozycjonujemy strony naszych klientów.  

Co wpływa na pozycję danej strony w

Na pozycję danej strony w wynikach wyszukiwania wpływ ma ponad 200 czynników rankingowych. Algorytm jest objęty ścisłą tajemnicą strzeżoną przez Google. Specjaliści od SEO cały czas starają się odgadnąć algorytm, a w szczególności poznać wagę poszczególnych czynników.  Dodatkowo zmienia się  on w czasie – jest udoskonalany, tak aby dostarczać użytkownikom jak najlepsze treści oraz wyeliminować strony, które do swojej widoczności  wykorzystują nieuczciwe lub niedozwolone praktyki.

Spośród czynników mających wpływ na pozycję strony w Google możemy wyróżnić te o charakterze technicznym, związane z zawartością strony, czynniki zewnętrze, a także związane z interakcję użytkownika.

Poniżej przedstawiamy wybrane przykładowe czynniki rankingowe brane pod uwagę przez wyszukiwarki.

Czynniki techniczne

  • wiek domeny i jej końcówka 
  • słowa kluczowe w nagłówkach H1
  • prędkość ładowania strony
  • certyfikat SSL

Czynniki związane z zawartością

  • częstotliwość aktualizacji treśći
  • oryginalność tekstów, długość tekstów
  • liczba podstron
  • obecność danych kontaktowych na stronie

Czynniki zewnętrzne

  • liczba linków z innych stron
  • jakość linków przychodzących z innych stron
  • odwołania z serwisów społecznościowych
  • wiek domen odsyłających

Czynniki związane z interakcją użytkownika

  • współczynnik wejść (CTR) w stosunku do wyświetleń
  • liczba odwiedzin bezpośrednich
  • ilość czasu jaką użytkownicy spędzają na witrynie 
  • powtarzalność odwiedzin, czyli jak często użytkownicy wracją na daną stronę

Na czym polega

Pozycjonowanie polega na cyklicznym, stałym wykonywaniu prac związanych w witryną. Są to zarówno prace związane z samą stroną internetową (Onsite), a także te prowadzone poza nią (Offsite). 

Do działań prowadzonych na stronie należy m.in.:

  • optymalizacja techniczna strony www, np. eliminacja błędnego kodu, działania polegające na kompresji zasobów, mające na celu szybkie ładowanie witryny, (w tym w dużym stopniu optymalizacja zdjęć)
  • odpowiednie rozłożenie fraz kluczowych na podstrony serwisu.
  • opracowanie zawartości podstron, aby znajdując się na nich treści były użyteczne, wartościowe dające odpowiedź na pytanie użytkownika.
  • poprawa czytelności strony, tak aby treści podane były w czytelnej, przejrzystej formie. 
  •  opracowywanie meta tytułów i meta opisów widocznych w wyszukiwarce 
  • stosowanie zasad UX (user experience), tak aby użytkownicy szybko i bez problemu odnaleźli poszukiwanie kwestie. 

Działania prowadzane poza stroną przyjmują postać:

  • dodawanie wizytówek firmy w katalogach firm 
  • publikacja artykułów tematycznych w na stronach branżowych
  • założenie profili społecznościowych
  • marketing szeptany (fora internetowe)
  • optymalizacja wizytówki Google Moja Firma

Dodatkowo należy pamiętać o unikalnych niedozwolonych praktyk, np. kopiowaniu tekstów z innych stron, duplikowaniu własnych tekstów, zbyt gęstym nasyceniu słów kluczowych, etc.

Kiedyś pozycja strony zależała w dużym stopniu od zaplecza. Teraz odchodzi się od tych praktyk. Obecnie 70% sukcesu zależy od odpowiednio zoptymalizowanej strony. Pozostałe działania offsitę są raczej uzupełniające. 

W dotychczasowej pracy przejmowaliśmy wiele stron do pozycjonowanych przez inne firmy. Obserwowaliśmy często te same popełniane błędy.

Jak być wysoko w

Przede wszystkim należy pamiętać dobrej optymalizacji strony i dostosowaniu jej nie tylko do robotów Googla, ale przede wszystkim pod kątem klienta.  Nawet najwyższa pozycja w wyszukiwarce nie będzie przekładała się na wzrost wyników, jeśli strona będzie nieprzyjazna dla użytkowników. Pamiętajmy, że SEO to przede wszystkim szczegółowa analiza strony, w której nie można zapomnieć o optymalizacji kodu (struktury wewnętrznej), optymalizacji treści (dobór fraz kluczowych, uzupełnienie meta danych), odpowiedni link building (promowanie strony w serwisach zewnętrznych – dopasowanych tematycznie), profesjonalny Content Marketing (unikalnych i merytorycznych materiałów o firmie, marce czy poszukiwanych pytań użytkowników). 

płynące z pozycjonowania strony

Duża przestrzeń reklamowa

Wyniki Google składają się z wyszukań naturalnych, czyli organicznych oraz płatnych. Widać to najlepiej na pierwszej stronie wyszukiwarki. Pamiętajmy, że z internetu wpisując zapytania – frazy kluczowe. Użytkownicy oglądają maksymalnie dwie strony w wyszukiwarce, dlatego nam, jako marce, powinno zależeć właśnie na tych pozycjach (wtedy właśnie mamy szansę pojawić się zawsze wtedy, kiedy jesteśmy poszukiwani).

Maksymalna widoczność

Użytkownicy szukają informacji na różne sposoby – za pomocą laptopa, opinii na forach czy coraz częściej telefonu. W porównaniu do reklamy tradycyjnej, nasza firma w Google może pokazać się dokładnie tam, gdzie jest potrzebna.

Lokalna promocja firmy

Aż 78% użytkowników poszukujących lokalnych usług dokonało zakupu w późniejszym czasie. Dlatego pozycjonowanie pod lokalne frazy, np. sala weselna w Zgierzu, to dobre rozwiązanie dla małych i średnich przedsiębiorców. Poza tym ostatnie algorytmy Googla kładą nacisk na lokalne SEO.

Google polubi naszą stronę

Dobrze zrobiony audyt serwisu to podstawa przy tworzeniu stron internetowych i rozpoczęciu swojej przygody z SEO. Poprzez dobrą optymalizację strony internetowej i wypromowanie jej na pierwsze pozycje w wynikach wyszukiwania dajemy użytkownikowi coś czego szuka, czyli odpowiedź na jego potrzeby właśnie wtedy, kiedy tego potrzebuje.

Długotrwałe wyniki

Działań SEO nie widać z dnia na dzień. Profesjonalne pozycjonowanie wymaga czasu, by uzyskać bardzo dobre wyniki, ale za to utrzymają się przez bardzo długi czas. Raz zainwestowane środki procentują więc nie tylko obecnie, ale i w przyszłości.

Duże zaufanie - niski koszt

W porównaniu do innych typów marketingu, reklama w Google jest bardziej wiarygodna i generuje niskie koszty, a jednocześnie trafia do odbiorców już zainteresowanych naszą działalnością, więc skracamy drogę dotarcia do użytkownika.

Jak wybrać firmę do strony

Na pewno powinieneś zmienić dotychczasową, jeśli nigdy nie zrobiła audytu, nie wprowadziła zmian na Twojej stronie www czy wizytówce Moja Firma. Jak to zweryfikować? Sprawdź, czy kiedykolwiek poproszono Cię o dostęp do strony internetowej np. panelu CMS czy też dostępu do FTP!

Pozycjonowanie według Agave

Mamy własną unikalną filozofię pozycjonowania. Co istotne, jest to filozofia która działa i przynosi efekty. Przede wszystkim myślimy o użytkownikach, nie o Google. Nie stosujemy żadnej tajemnej wiedzy, po prostu myślimy co robimy.

  • orienatcja na witrynie, pozostałe działania uzupełniające
  • linkowanie z mniejszej liczby serwisów, ale wysokiej jakości
  • pozycjonowanie podstron, a nie tylko strony głównej
  • pytamy o cele biznesowe, o cele strony
  • słowa kluczowe dobrane zgodnie z celami biznesowymi. Oferujemy dodawanie nowych fraz bez podnoszenia ceny abonamentu.
  • przedstawiamy skalę trudności fraz i estymujemy czas oczekiwania na pozycje
  • wielowymiarowe pozycjonowanie zawierające szereg usług (konsulting SEO, zalecenia optymalizacyjne, content marketing, social media,  e-PR na forach itp.)
  • bezpośredni kontakt do opiekuna SEO
  • Prowadzimy stały monitoring pozycji. Wysyłamy comiesięczny raport pozycji fraz. 
  • Umowa na czas nieokreślony, krótki czas wypowiedzenia.

Pozycjonowanie według pozostałych firm

Wiele firm na rynku nadal wierzy w pozycjonowanie 1.0 które opierało się w większości na budowaniu zaplecza strony w formie linków przychodzących z całkowitym pominięciem optymalizacji strony. Pozycjonowanie według przestarzały wzorów przynosi bardzo słabe efekty. 

  • brak optymalizacji witryny, działania polegające wyłącznie na budowaniu linkowania
  • linkowanie z wielu serwisów, ogólnych, ze stron niskiej jakości
  • pozycjonowanie wyłącznie strony głównej
  • narzucanie z góry określonych rozwiązań
  • dobranie słów kluczowych które nie odzwierciedlają zakresu działania firmy
  • gwarantowanie szybkiego osiągnięcia wysokich pozycji
  • opłata wyłącznie za pozycje fraz
  • ogólny kontakt do firmy i szukanie specjalisty
  • ogólne raporty lub ich brak
  • sztywna i zamknięta współpraca
  • długa umowa i długi okres wypowiedzenia

Case study - z ostatniej pozycji na pierwszą

Wykonaliśmy nową stronę internetową dla Spółki Goniec – firmy kurierskiej z Warszawy oferującej usługi kurierskie w modelu „Same Day” – nadanie i dostawa tego samego dnia. Przez pół roku udało nam się skutecznie wypozycjonować witrynę goniec.waw.pl. Z ostatniej pozycji na liście strona awansowała na pozycję lidera pokonując wszystkie głównie konkurencyjne witryny.

źródło: raport RankingCoach.com – wrzesień 2018 r. 

pozycjonowania w Agave

Podstawowy

300 miesięcznie
  •  

Standard

300 - 1000 miesięcznie
  •  
Popularny

Premium

> 1000 miesięcznie
  •  
Close Menu