Banery reklamowe to materiały zaliczane do środków masowego przekazu. Można je wykorzystać przede wszystkim w kampaniach reklamowych, których celem jest przyciągnięcie uwagi klienta i zwiększenie rozpoznawalności marki na rynku lokalnym lub ogólnokrajowym. Planujesz urozmaicić kampanię reklamową wielkoformatowymi materiałami? Zatem zobacz, jak zaprojektować baner reklamowy i zacznij działać.
Czym jest baner reklamowy?
Bannery reklamowe są drukowane najczęściej na specjalnej tkaninie lub papierze laminowanym. To przekłada się na wysoki poziom odporności gotowego produktu na zewnętrzne czynniki atmosferyczne takie, jak: deszcz, śnieg, wiatr oraz zmienne temperatury.
To jeden z wielu materiałów reklamowych wykorzystywanych przez agencje marketingowe oraz firmy, które chcą umocnić swoją pozycję na rynku. Poprzez wieszanie banerów reklamowych w przestrzeni publicznej można przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów, dotrzeć do szerszego grona odbiorców oraz zbudować pozytywny wizerunek przedsiębiorstwa.
Ogólnie rzecz biorąc, baner reklamowy jest formą komunikatu o charakterze informacyjnym, ukierunkowanym na konkretną grupę odbiorców. Nadaje się do promocji marki, produktu, a nawet pojedynczej usługi – zarówno dla małych, średnich, jak i dużych firm.
Projektowanie banerów reklamowych – krok po kroku
Przed przystąpieniem do projektu baneru reklamowego trzeba ustalić kilka kwestii. W pierwszej kolejności należy ustalić grupę docelową odbiorców, kolorystykę projektu oraz wielkość baneru. Jeśli chodzi o projektowanie banerów reklamowych w praktyce, cała procedura powinna przebiegać w następujący sposób:
- Po ustaleniu kolorystyki (zgodnej z identyfikacją wizualną firmy) oraz rozmiaru baneru reklamowego należy utworzyć plik roboczy w oprogramowaniu do projektowania graficznego.
- Następnie należy ustawić spady, marginesu oraz rozdzielczość projektu – najlepiej zgodnie z zaleceniami drukarni, aby proces wydruku przebiegł bezproblemowo.
- Kolejny krok to ustawienie poszczególnych elementów w projekcie tak, aby były dobrze widoczne z dużych odległości. Kluczowa jest dobrze dobrana typografia i elementy graficzne, które będą ze sobą spójne.
- Po zakończeniu projektowania trzeba wyeksportować plik przygotowany do wydruku – najlepiej w formacie PDF. Do drukarni zajmującej się tworzeniem wielkoformatowego baneru warto też przekazać pliki źródłowe.
Projekt baneru reklamowego można stworzyć samodzielnie przy pomocy dedykowanego oprogramowania lub poprosić o pomoc specjalistów z dziedziny projektowania graficznego. To dobre rozwiązanie dla firm, które nie mają własnego działu designu i potrzebują wsparcia w zakresie projektowania materiałów do komunikacji marketingowej.
Gdzie można wydrukować baner reklamowy z przygotowanego projektu?
Gotowy projekt baneru reklamowego można wydrukować przede wszystkim w profesjonalnej Drukarni Online. Wystarczy przygotować plik do wydruku, określić nakład wydruku, parametry banneru i złożyć zamówienie przez stronę internetową.