SEO dla e-commerce – co warto wiedzieć o pozycjonowaniu sklepów internetowych?
  • Post author:
  • Post category:Bez kategorii

SEO dla e-commerce – co warto wiedzieć o pozycjonowaniu sklepów internetowych?

Z usług agencji performance marketingu korzysta dzisiaj tysiące firm: małych, średnich i dużych z niemalże każdej branży. Duże zapotrzebowanie na reklamy w Internecie wykazują sklepy internetowe, które prócz Google Ads, Bing Ads, Facebook Ads czy nawet Allegro Ads korzystają z wiedzy specjalistów SEO takich firm jak Scorise. Co w zakresie pozycjonowania są oni w stanie zaoferować podmiotom działającym w e-commerce?

Pozycjonowanie sklepów internetowych – na co można liczyć?

Skuteczne prowadzenie sklepu internetowego przynoszącego zysk to nie tylko tworzenia interesującej oferty. Zadbać należy również o intuicyjność sklepu, bezpieczeństwo transakcji internetowych, sprawnie działające zaplecze strony www oraz o doświadczenia użytkownika (UX), czyli o łatwość w poruszaniu się po e-shopie, który koniecznie musi błyskawicznie się odświeżać i wyróżniać skupiającą uwagę szatą graficzną.

Oprócz tego ważne są działania reklamowe w Internecie. Podkreślić trzeba, że nawet najlepiej przygotowana strona internetowa sklepu internetowego i najbardziej konkurencyjna oferta nie są dzisiaj w stanie zagwarantować wysokich wyników bez działań w zakresie performance marketingu. Szczególnie należy skupić się na usługach SEO, w tym na pozycjonowaniu lokalnym. W takim przypadku klient liczyć może między innymi:

stałe pozycjonowanie strony internetowej,
optymalizację www wedle standardów SEO,
link building,
działania content marketingu (np. artykuły specjalistyczne, teksty SEO, wpisy blogowe),
pozycjonowanie lokalne na frazy dla konkretnego miasta.

Jakie efekty przynosi pozycjonowanie sklepu internetowego?

Pozycjonowanie sklepu internetowego przez specjalistów SEO przynosi miarodajne wyniki i zysk dla e-shopu, o ile zaplanowana strategia jest spójna, zindywidualizowana i zbieżna z najwyższymi standardami. W takim przypadku osiągnąć można wyraźny wzrost wyświetleń strony internetowej/e-sklepu, wzrost fraz kluczowych w TOP10 i TOP50, wzrost kalorycznego ruchu, a także wzrost liczby nowych użytkowników, co oczywiście przekładać się musi na zysk!

Zadbać należy także o użytkowników: SEO+UX, czyli SXO dla e-commerce. W tym zakresie działania optymalizacyjne dotyczą nawigacji, zagnieżdżania logo e-shopu, jego opisów, grafik, tytułów i przekierowań, a także tworzenie wysokiej jakości treści tj. opisów kategorii i opisów produktów. Na konwersję wpływa nawet drzewko kategorii, które musi być proste w obsłudze! Dobry specjalista SEO z pewnością zadba też o to, by sklep internetowy działał błyskawicznie. Ważna jest jego współpraca z innymi specjalistami, w tym marketingowcami, handlowcami, właścicielami sklepu oraz webdeweloperami. Najlepszym rozwiązaniem dla firm jest zatem outsourcing SEO!

Outsourcing SEO dla e-commerce

Najlepsze agencje performance marketingu na rynku są w stanie zaoferować swoim klientom np. sklepom internetowym nowy rodzaj usług pozycjonowania lokalnego i globalnego. Mowa o outsourcingu SEO dla e-commerce. Czym on jest i na czym polega?

Outsourcing SEO nie zmienia podejścia do pozycjonowania, budowania wizerunku marki w Sieci czy reklamowania w Internecie danych produktów oraz usług. Taka forma współpracy z klientem – sklepem internetowym – pozwala jednak specjaliście na jeszcze większy poziom zaangażowania, jeszcze bardziej spersonalizowaną strategię i wyższy stopień „imersji” w biznes obsługiwanego e-shopu. Ekspert SEO w ramach usług outsourcingowych nie realizuje poszczególnych zadań z harmonogramu i planu strategii marketingowej, lecz „wsiąka” w firmę klienta, stając się ważnym elementem jego pionu marketingowego. Tym samym obsługa SEO odbywa się w czasie rzeczywistym, czyli każdego dnia. A specjalista szybko reaguje na pojawiające się w wyszukiwarkach trendy czy działania konkurencji. Jaki jest tego efekt?

Dlaczego warto stawiać na outsourcing SEO dla e-commerce?

Outsourcing SEO dla e-commerce to gwarancja wyższego zadowolenia właścicieli sklepów internetowych! Komunikacja z wybraną agencją performance marketingu jest znacznie usprawniona, lista zadań SEO ekspertów rozszerzona, a wyniki bardziej widoczne, miarodajne oraz długofalowe. Obecnie usługi outsourcingowe SEO to gwarancja braku przepalania budżetu na nieefektywne kampanie reklamowe, co potwierdzają specjaliści z agencji marketingu internetowego Scorise. Podkreślić jednak należy, że nie każda ekipa SEO oferuje przedstawiany model współpracy z klientami działającymi w e-commerce. Wymaga on wielu godzin pracy specjalisty, jego silnego zaangażowania oraz dużej dozy kreatywności!